En ny fas i livet.

Jag har länge haft PMS känningar dagarna innan mens. Dagar med mycket växlande humör och kanske inte den bästa mamman och partnern just då. Jag vet att mensen är nära då brösten ömmar och humöret är irriterat och sen kommer gråtdagen.
 
 
Det här mönstret håller nu på att förändras då jag känner av klimakteriets symtom ganska mycket.
Från att ha haft en blödning i månaden kan det nu gå två månader, eller så blir det bara två veckor emellan blödningarna och det ställer genast till det då man inte hinner tolka kroppens signaler.
Kände mig jäkligt arg och irriterad en dag då vi var i fjällen och nästa dag lipade jag i liften för småtjafs med tonåringen. Grejen var att jag hade minst två veckor kvar till mens, eller det var det jag trodde och då förstod jag inte varför humöret var som det var.
Men det hör ju livet till och man har inget val så det är bara att hänga med till nästa fas. Hoppas mina vallningarna aldrig blir värre än de är just nu, för än så länge behöver jag inte byta kläder eller så.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0