Guldkornen i vardagen

Jag försöker uppskatta de små tingen i vardagen och det var så roligt att förbereda det jag skulle bjuda mina tjejkompisar på igår. Paprika, morötter hackades i stavar, röror blandades och kex lades upp, bordet dukades och ljusen byttes ut ...
Vi kunde sitta ute på altanen i inglasningen och det blev bara lite kallt i slutet.
 
 
Idag började jag dagen med att skjutsa Emma till skolan och passade då på att titta till pappas grav och vattna blommorna där.
 
 
Det blir snustorrt på en gång där och jag funderar allvarligt på att gräva och sätta en balja långt ner som förhindrar vattnet att rinna rakt ner i sanden som finns under jorden.
 
Bokade en klipptid till sonen och sen hem och sadlade om till plattsättare.
 
    

Till middag försökte jag laga min Stockholmshämtmatsfavorit, nämligen en wook med kyckling och färska grönsaker som broccoli, vitkål, paprika och cashewnötter.
 

...familjen älskade det och även jag.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0