Bröllopsfesten

Efter vigseln, minglet på gräsmattan och fotograferingen var det dags för middagen och vi gick till den lokalen.
Nu var borden så fint dekorerade med färska blommor och fina namnskyltar.
 
 
 
Allt var så genomtänkt och på de platser små barn satt hade Johanna fixat små "svarta tavlor" att sysselsätta sig med en stund.
 

Jag och Emma hade Alma emellan oss och Elton satt med sin farmor.
 
Till förrätt fick vi Löjromstoast med vispad crème fraiche, rödlök, gräslök och citron.
 

Elton tyckte att det var roligt att äta den sura citronen.
 
     
 
Jag var uppskriven som första talare och det var skönt att göra bort det tidigt under förrätten.
 
Sen var det Eriks pappa som framförde sitt fina tal och hälsade Johanna in i Andersson familjen.
 

Till huvudrätt presenterades Timjanstekt dovhjortssadel med ärtcrème och krispig potatiskrokett, smörstekta kantareller & purjolök som toppas med torkade lingon.
 

Vårt bord blev sist ut på varmrätten och jag kunde fota mina fina bordsgrannar bl.a. medans vi väntade, lekte med Alma som skapade fina bordsdekorationer..
 

Jag och Emma gick över till brudparets svit för att plocka ihop välling och det de små behövde under natten. Elton sov med sin farmor och Alma med oss. Emma provade sängen och fotade sin mamma.
 

Missade tyvärr Brudtärnornas fina Disney inspirerande sång för bruden, men fotade av texten.
 

Barnen hann springa och leka ute medans vi väntade på desserten.
 
 
     
 
Johanna och Erik fick komma fram och leka...typ gissa vilka som reste sig upp och varför?
 

Går inte att dokumentera allt, men många fina tal hölls av vänner och även Erik höll fint tal för sin fru.
 
     
 
Efterrätten var gudomligt god!
 
 
Barnen lekte ute mellan målen, någon av oss alla hjälpte till att hålla ett öga på dem..
 

Efter middagssittningen gick vi ner till vattnet och sände iväg lyktor..
 
 

Efter lyktorna åt vi tårta, tittade på "valsen" och sen gjorde jag och Alma nattinatt.
 
 
Så tacksam att vi fick vara med om detta!
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0