Paradise Island

Tillslut lyckades vi få oss iväg på den här utflykten till en liten, liten korallö ute i havet.

Vi åkte klockan åtta på morgonen från hotellet med en engelsktalad guide och buss med AC, trots detta blev Lisa åksjuk efter en timme och fick flytta längst fram i bussen och därigenom undvika att kräkas.

Efter några timmars bussresa och ett stopp där vi kunde gå på toa och köpa souvenirer, kom vi fram till havet och  fick flytvästar tilldelade och fördelades i två båtar.

Alma drunknade i sin flytväst om man inte höll i henne inne i den och inget band mellan benen vilket gjorde att jag tror hon åkte säkrare i mammas famn utan flytväst faktiskt...

Vi stannade till och tittade på Mangroveträd som växer i vattnet och kunde ha fått sett någon slags sjöko och flamingos, men inget djur ville visa sig.

Här ser ni den lilla korallön.

Ön uppstår genom att vågorna kommer från alla håll och då en våg drar ut sanden kommer det en annan våg från ett annat håll och puttar upp sanden igen, fasinerande att titta på tyckte jag.

Vi fick bröd att mata fiskarna med och de som verkligen gillade att snorkla mest var nog Emma och Lisa.

Jag provade som hastigast att titta under vattnet med snorkel och cyklop men kände mig inte bekväm så
jag hjälpte mest  till att ta hand om småttingarna istället.

Hej då ön..

Efter ön somnade båda småttingarna och sov i bussen medans vi åt lunch. (Vi tog med mat i en låda till dem.)