Jobbigt och kul jobb

Intensivt på jobbfronten från oväntat håll, vad är de med tonåringar och hormoner?
Hur som räddade en 14 månaders solstråle upp vårt senaste dygn då vi fick joura ett knappt dygn. Att få en liten sötnos att skratta och må bra ger så mycket mer energi än det tar.
 
 
Att få skolan att ställa upp lite extra misslyckades jag med idag och fick hämta hem ett barn som inte trodde sig om att fixa skolan efter sin sjukdom..
Tänk att det ska vara så svårt att tänka utanför ramarna och hjälpa en som vill försöka? Så bortslösat med tid att ingen resurs kunde rycka in på förmiddagen trots att jag tydliggjorde problemet. Nix blev frånvaro då jag efter flera samtal fått mitt barn att stanna och försöka och sen ändå bli tvungen att hämta och ännu längre uppförsbacke blev det..
 
Att ha barn med någon form av diagnos eller handikapp blir lätt så svårt och om du är nyfiken kan du gå in och läsa om det hos supermamsen.
Eller gå in här  där berättar hon om sin vardag som jag känner så väl igen, eller här där hon skriver om den perfekta föräldern vi så gärna vill vara.
 

Längtar efter den här solstrålen som ska komma till farmor imorgon. Jag behöver hennes glädje nu.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0