Idol blev då som jag tänkt mig i vart fall!

Den här veckan har varit tuff för mig på olika plan..
 
Men jag ska inte gå in på detaljerna här utan fokusera på fakta och de bättre stunderna då jag berättar för er.
 
Emma var symtomfri från sin feber och magsjuka rätt snabbt och skulle absolut till skolan trots att 48 timmar inte riktigt hade gått...  jag förmanade henne om hur viktigt det då blev för henne att inte lämna bakterier efter sig genom att tvätta av toasits, händer och använda Handsprit...
 
Nästa att drabbas blev tyvärr Pontus som satte igång att kräkas sen torsdagskväll och långt in på fredagens början. Nu sitter han här i soffan med 38 graders feber efter ett dygns mer eller mindre sovande i 39 graders feber.
 
Tisdag var jag på tinget, onsdag skurade jag bort alla bakterier på toaletterna, torkade några fönster och dammtorkade/torkade av alla ytor som vi kladdar fingeravtryck på, både uppe och nere. Dammsög och torkade av mina golv.
 
Rue kom hit på torsdagsmorgon, jag var medvetslöst trött efter en dålig natt och fick ta en powernap medans Rue och Jörgen åt frukost, duschade och busade en stund.
 

I morse hade jag starka förhoppningar om att "tredje gången gillt" skulle gälla, att idag skulle verkligen ladan flyttas.
Men nej, det ska vara lagom med motgång på allt för tillfället tydligen!? Hur som så kom kranbil i morse och konstaterade att storebror lyftkran behövde inkallas...
 

Lät där och då som om det skulle ordna sig innan kvällen, men storebror Rönnskär/avtal snodde vår lyftkran och vi får vackert vänta lite till..
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0