Tänk om man möter en björn i skogen

Mitt tredje och sista barndomshem är till salu, roligt att titta in i det (via foton) igen.
 

Många minnen väcks till liv, både bra och mindre bra minnen. När vi bodde där var det mörkbruna fönster och mörkbruna dörrar och köksluckor, nu är det utbytt till vitt.
 
 
 
Mitt sovrum var blått och grönt, nu ser det annorlunda ut.
 

I går var vi på Edda och badade, en dag som ordnas för de som är familjehem och för familjehemsplacerade barn. Fick inte med oss våra egna barn, men lånisarna hade det roligt.
Vi blev bjudna på lunch förutom själva badet och alla barn fick sen biocheckar.
 
 
Idag har jag varit i skogen och plockat både blåbär och lingon.
 

Kände en viss oro för att råka träffa på en björn och lyssnade därför på en bok med högtalarfunktionen på samtidigt som jag plockade.
 

Nu har jag lite blåbär i frysen till kommande behov och lagom till middagen var lingonsylten färdigkokt.
 

Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0