Nördat ner mig om småfåglar

Jag älskar att sitta och titta på mina småfåglar som jag matar och har googlat lite om dem idag.
Vilka som är vanligast och vilka som besöker just min matplats.
På första bilden här nedan har jag fångat Talgoxen.
 
 
Grönfink, Entita och en sparv av något slag här nedan.
 

På marken brukar Bergfinken och Grönfinken samlas och samsas om de nedfallna fröna.
 

Det blev en promenadrunda på dryga timmen idag. Hade med mig kameran för jag ville fånga hösten, svårt då solen inte orkade sig fram genom dimman.
 

Blev andra fina bilder, än det som var mina tänkta. Hade en vision om klarblå himmel och höstlöv. Med fina menar jag inte = proffsiga;). Men på fina motiv.
 

Tog mig runt Ljusvattnets badplats och promenerade på motsatta sidan i naturen och inte efter någon stig.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0