Förbereder mig

Har suttit och googlat runt och fått svar på viktiga frågor inför vår resa till Dominikanska republiken.
Vaccinationer - vilka behöver man? Malaria? Zikavirus?
 
Känner mig betydligt lugnare då jag läst på 1177:s sida om bl.a. Malaria och eventuella tabletter mot det behövs eller inte. Det behövs inte.
Egentligen är det bara vaccination mot Hepatit A och Hepatit B som behövs för oss och det har min hemmavarande familj redan fixat genom att ta Twinrix för något år sedan.

Vi kommer att åka med Apollo och vårt hotel heter Gran Ventana Beach Resort i Puerto Plata.

 

 
 

För att ladda våra telefoner eller starta eventuell plattång kommer vi att behöva en transformator och adapter anpassad för deras 100V.
 
 
Jag har googlat sevärdheter och utflykter och många utflykter är ju skapade så vi får uppleva deras miljö och natur.
En innebär ridning på deras fina Criollo hästar. Hästarna är lite mindre än vanliga ridhästar och har en behaglig gång, vilket gör att de är väl lämpade att rida på även för en nybörjare.
 

Någon annan har listat fem måsten då man besöker Dominikanska Republiken.
 
Att besöka huvudstaden Santo Domingo som är Amerikas äldsta stad.
Att äta en riktig Criollomiddag. Testa deras mat helt enkelt.
Att få uppleva den Karibiska Natten. Som någon sa..
 
 
Besöka Jarabacoa.
 
 
Sen tillsist Paradisstränderna som vi frusna nordbor så väl behöver. Här finns den flödande solen, fuktig värme, kristallklart vatten och långa ödsliga stränder. Många av de öde stränderna är så unika representanter för miljötypen Karibisk strand att de är skyddade av Unesco.
 
 
 
Åh vad jag längtar. Tänk att jag ska få uppleva det här med nästan hela min familj.
 
 
Mikael och Maria och deras fina babymage stannar ju av rådande omständigheter hemma i Sverige.
 

Kram.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0