Fått en hel del gjort på ett par timmar

Skjutsade Emma till skolan idag, hon missade bussen med tre minuters marginal. Litet återfall ifrån i fjol, men jag är så stolt över hur Emma och vi tillsammans räddade upp situationen.
 
Hälsade på hos pappa och tog bort vissna blommor och barr.
 
 
Ringde först min syster om att det kanske är dags att fixa höstdekorationen av graven, sen ringde jag bror om att ta fram lyktorna.
 
När jag kom hem tog jag itu med förberedelserna inför tvätt av Emmas fåtölj. Sprättade upp några sömmar och tömde ut skumgummibitarna.
 
     
 
Klippte mig en tygbit från den dyna vi ska slänga, till att laga armstöden med och funderar på hur jag ska klara av att fylla kuddarna igen!?
 

Vi får se ikväll om jag lyckas med det uppdraget att få in dessa skumgummibitar i gen...
 

När jag tittade till tvättmaskinen såg jag mycket skum, men även ett gulbrunt mycket smutsigt vatten. Väldigt behövligt att göra den här insatsen.
 

Nu har jag nyss avslutat en rejäl uppskrubbning av min köksös utsida och de två stolarna som var mer svarta än vita. Lite överdrift där kanske, men nu är de rena och vita i vart fall.
 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åka till Byske igen för cellprovstagning och hoppas att allt ser bra ut. Har ju haft cellförändringar tidigare, så lite nervös är jag.
 
Efter middagsmaten blir det en tredje resa till Byske, då för ett föräldramöte och träff med Emmas mentorer. Dessa bilresor är väl enda nackdelen med att bo på landet, men så väl värt det.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0