En spark i baken...?

Tänk att man ska måsta få det svart på vitt, eller i det här fallet blått på gult för att man ska förstå!?
Min 50-års kontroll blev inte riktigt som jag förväntade mig, hade inte trott att jag skulle få några andra anmärkningar än vikten, men så blev det inte...
 
Blodtrycket var inte katastrofalt, men undertrycket tre enheter för högt i förhållande till gränsvärdet. Kolesterolet likaså. Bara inse att mina kostvanor och min lathet har satt sina spår.
 

Positivt för min hälsa är ju att mitt allmänna mående är bra och att jag inte röker längre.
 

Känner att jag fick en spark i baken och motivationen är hög igen. Fick ett recept på motion utskrivet och jag antar utmaningen att gå ner till en viss vikt och promenera minst tre gånger i veckan de närmaste tre månaderna.
Fick bra tips på hur man kan förbättra kosten med några enkla knep utan att måsta tänka om helt.
 
Till frukost idag blev det havregrynsgröt och lunchen bestod av biffar med gröna grönsaker som jag ringlade lite  med citron och olivolja över.
 

Har agerat taxi mest hela dagen och curlat några barn, men innan lunchen tog jag en vagnspromenad på fyra kilometer. Heja mig!
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Martina

Tänk om vi bott närmare varandra, då kunde du hänga med på mina promisar!! Minst 5 km om dagen! Var rädd om Dig!! Kram

Svar: Tack!
Annica

2016-11-03 @ 17:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0