Sammanfattning av ett händelserikt år

Januari: Vi hade en underbar 15-åring boende hos oss, jag hjälpte Lisa att inreda sitt nya boende, påminda om att det var 70 år sedan förintelsen upphörde, Johanna, Erik och Elton var här och Maria firades med tårta.
 
 
Klicka för att stänga bilden
 
Februari: Pysslade på med massa inomhusprojekt, åkte slalom och promenerade med gåvän. det blev officiellt att jag skulle få ett till barnbarn och vid månadsskiftet blev det byte av lånebarn.
 
 
 
Mars: Sjuka lånebarn, Ammarnäs, Jukkasjärvi då mamma fyllde 70 år, Mikaels födelsedag och vardag.
 
Klicka för att stänga bilden
 
April: Röt ifrån till hopplös egoist, Påsk, mat hos Mikael, familjehemsdagar på Medlefors och visit av Johannas familj, firade Jörgen och Erik som har födelsedagar i april.
 
 
Maj: Morsdagsfirande hos mig, Stockholmsresa med lånebarn, trädgårdsfix, firade 50-åring och möblerade altanen.
 
 
 
 Juni: Nationaldag, Emmas födelsedag, Prinsbröllop, Skolavslutning, Midsommar och konfirmation, stadsfest, släktträff, ved, trädgård och Johanna och Elton var uppe en vecka. Fullt upp med att fira och mysa.
 
 
Juli: Lycksele, Rhodos, Svansele, Piteå, Bjuröklubb och lite trädgårdspyssel och massor av semesterfeeling då Johanna och Erik varit här.
 
Klicka för att stänga bilden
 
 
Augusti: Sommaren kom och vi var mycket ute i trädgården. Kusinbarn kämpade för att överleva, sorgligt. Tillfälligt lånebarn kom en vecka drygt.
 
Klicka för att stänga bilden
 
September: Mormor igen till en underbar liten tjej. Dödsbesked och besök i Stockholm. Emma började på ridskola.
 
 
 
 
 
Oktober: Begravning, frost, Stockholm under höstlov och extra lånebarn, vagnsinköp och två födelsedagar inom familjen.
 
 
November: Kalas för lånebarn, stallet för Emma och hård arbetsbelastning för mig med tre lånebarn att ta hand om. Alma växer och utvecklas.
 
December: Familjemys, julklappar och inskolning. Tvåårskalas, Julafton och Nyårsafton.
 
 
Mitt 2015 har varit ett fantastiskt fint år, men livets svåra stunder har funnits där, precis som livet oftast är...
 
Det som jag kommer att minnas bäst, är att jag blev mormor igen till en underbart fin Alma. Jag känner att tjafset med x kommer att blekna och tråkigheterna i form av dödsfall likaså....hård arbetsbörda kommer inte att ske igen, för vi lär av våra läxor...jag tror jag gör det i vart fall.
 
Gott Nytt 2016 mina vänner:)
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0