En dag i skolan

Jag har tillbringat min dag tillsammans med Emma och hennes klass. På rasterna lekte vi kurragömma med dunk, förutom sista rasten då Emma bara ville gå runt, men den rasten slutade med madrassåkning;).
 
 
Emma har räknat matte, gjort svenskaprov i läsförståelse, fått undervisning av musikfröken Märta i gitarr, vi har gjort engelskauppgifter och bilduppgifter.
 
 
Fröken Anna gick igenom en ny bilduppgift som går ut på att måla porträtt i popkonst stil. Typ så här:
 
 
Eleverna fick till en början en svartvit bild av sig själv av fröken som de sen fick kalkera av bara konturerna på hår, ansikte och mun, ögon och näsa.
 
 
Till nästa bildlektion kommer fröken att kopiera upp deras ansikten så de kan göra ett kollage på fyra ansikten som de ska måla som Marilynbilderna ovan....
Rolig bilduppgift!
 
 
Passar väldigt bra för mig att jag inte har något lånebarn placerat hos mig än, för nu kan jag tillbringa väldigt mycket tid med Emma och hjälpa henne igenom sin fas...
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0