Ibland känner man sig osäker i mammarollen

Förlåt min tystnad, men det har varit mycket den här veckan då vi börjat om att jobba. Dessutom har jag varit ensam om ansvaret för barn och hem då Jörgen åkte på konferens.
 
Egentligen har det inte hänt något, men olika omständigheter gjorde att jag kände mig väldigt fel som mamma. Alltså den här oron man får då tilliten har fått sig en knäck, man går omkring och är misstänksam hela tiden.
Jag är ingen människa som egentligen blir stressad, men då jag under stark tidspress och stark oro behöver ta beslut och få logistiken att gå ihop fylls jag utav panikångest och förtvivlan.
 
 
Utan att ta upp några detaljer så kom jag och tonåringen i huset överens om att kosekvensen av en handling skulle följas upp dagen efter och när morgondagen kom och jag skulle iväg på ett möte med lillkille behövde jag få med mig den trötta tonåringen som inte ville vakna och hade noll respekt/förståelse för att jag hade en tid att passa och ville omförhandla. GAH!!
Tänker att det är fler än jag som hamnar i nya situationer att handskas med trots den erfarenhet man har av att ha uppfostrat fler tonåringar.
Men inte är det någon rolig känsla då man inte tror på sig själv och inte kan bolla med någon om hur man ska tänka och tankarna spelar pingpong i huvudet. (Jörgen var ju upptagen med arbetskollegor på konferens.)  
Att jag sen blev extra mycket stressad var att det fanns en annan händelse parallellt som krävde min uppmärksamhet. En person som hade sin "livs kris"....ringde i förtvivlan flera gånger ...
 
 
Nåja man lär sig hela tiden. Livet är ändå rätt härligt!
 
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kvisten

Kram på dig!

2016-08-14 @ 22:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0