Födelsedag och falskhet

Har varit sämre i min förkylning igen och febersovit mig igenom nästan hela gårdagen, som dessutom var Jörgens födelsedag. (Tur att vi inte skulle ha kalas förrän lördag.).
 
Vaknade inte pigg och kry i morse, men har blivit lite piggare under dagen, vilket känts skönt eftersom vi har haft fika och middagsgäster.
Jag lade ihop en Annicatårta på morgonen och den uppskattades av födelsedagsbarnet som oftast älskar mina tårtor.
 

Farmor Britt hade bakat både bullar och kakor så det fanns mycket gott att äta.
Nya gummistövlar bl.a. fanns i ett paket från Jörgens syster och mor, lotter från min bror och pengar från min mor.
 
 
 
Vi har sett spännande slutspelshockey och i andra periodvilan åt vi middag.
 

Tyvärr har gammalt groll blossat upp och jag beskylls återigen för saker som jag inte gjort. Det som sen är mest illa är att i stället för att vända andra kinden till, så utför beskyllaren samma sak som jag beskylls för. Snacka om att kasta sten i glashus.
 
Det skulle vara så mycket bättre om dörren till allt gammalt groll bara kunde stängas och sen att den aldrig någonsin mer får öppnas!
 

Jag har bett om att vi ska vända blad och börja om på en ny vit sida, men intet fått något större gehör på det.
Jag har försökt göra det ensam, försökt igen, försökt lite mer att inte bry mig och inte fundera på det som varit och verkligen försökt gå vidare. Det som gör att jag misslyckas är att det bara är jag som försöker stänga dörren och jag har inte kunnat trycka igen den helt själv så genom springan sipprar det svarta molnet ut och når ibland mig med en doft av falskheten som jag tar åt mig av.
 

Snälla älskade, kan vi inte bara få gå vidare tillsammans...!? Ska det vara så svårt?
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kvisten

Kram ❤

2016-04-17 @ 21:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0