Komplicerat

Maken jobbat borta under veckan, längtar hem till ledig helg och har sina förväntningar på den.
 
Jag jobbar hemma med tvätt, städ och matlagning, snyter snuviga näsor, byter blöjor, tröstar på natten, skjutsar barn, förhör på läxor och tar hand om familjen....vad är mina förväntningar på helgen!? Tja något som bryter av vardagen, att vara två om ansvaret och att slippa vara den som fortsätter ännu mer för att bibehålla ordningen, typ som alla småbarnsföräldrar känner!? Det enda som verkar fungera för att jag ska kunna känna mig ledig är att åka bort och nu är det bara fyra dagar kvar innan det blir så. Längtar!
 
 
På förmiddagen plockade jag bort och ställde i ordning i hallen där alla bara droppar sina saker, vek tvätt och startade en maskin. Efter lunch och bortplockning av den så är det ju sovstund för de små och jag smet ut i trädgården.
 
Jag har rensat en liten bit i rönnhäcken , men det var så torr och packad jord där så jag fick avbryta och sätta på bevattning där i stället.
Grovrensade på kullen genom att slita bort allt hallonris och såpnejlika och krattade till jorden där lekstugan har stått.
 
 
Släpen blev snabbt fylld med kompostmaterial.
 
Hittade något märkligt också, en växt där något rött hade hopat sig. Tyckte mig känna igen ogräset och att det inte brukar "växa" något på den i vanliga fall...
 
       
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0