En bra dag som slutade med tråkiga besked

Jag har haft en bra dag idag. Började dagen med utvecklingssamtal för Pontus klockan tio i Byske och farmor kom därför hit vid halv tio och var med de två små. Underbar barnvakt.
 
Pontus utvecklas bra och vi pratade om att han kan visa sina framfötter lite mer i några ämnen så det framgår vad han kan, annars fanns det inga problem eller konstigheter, vilket är skönt att höra.
 
Jag var tillbaks hemma strax före elva och vi åt lunch. När de små sen skulle sova fick de göra det i bilen, för jag hade lovat att skjutsa hem farmor.
Farmor hade en tid hos frissan halv tre så därföre hann vi med att spankulera på Rydlinge medans de små vilade i bilen.
Jag var lite nyfiken att kolla in hans växter och få lite inspiration till vad man kan plantera på kullen senare då jag rensat bort lite ogräsrötter.
Jag tog kort på några växter och frågade fru Rydlinge sen lite mer om dom...
 
De här såg ut som brännässlor...

De här heter Kaukasisk förgätmigej och är en annan variant än den här under med samma namn....
 
 
Sen åkte vi till Coop för att handla lite smörgåsmat och frukost tillbehör som saknades hemma hos mig och då hittade vi en trehjuling som fick följa med hem.
 
 
Så här långt hade jag förberett dagens inlägg och tänkte fylla på med mer av vår dag nu men fick ett mycket tråkigt samtal av mor vid åtta ....... dödsbud.
Min "moster" har hastigt lämnat oss.
 
 
På NV internetsida kan ni läsa detta...
 

"Larmet kom in strax före 17.00 på tisdagen. Det rör sig om en singelolycka involverande en personbil.

Det är oklart hur många som färdades i bilen. Räddningstjänsten är på väg till platsen.

Uppdatering 17.30:

Båda filerna i norrgående riktning är avstängda. ”Oklart när de kan öppnas igen,” skriver polisen på sin hemsida.

Myndigheten skriver också att ambulans och polis är på plats. Vi vet fortfarande inte om någon har skadats.

Uppdatering 19.45:

Föraren fördes med ambulans till Skellefteå lasarett. Bilen ska ha hamnat i diket.

– Troligtvis rör det sig om ett sjukdomsfall. Det finns ingen misstanke om brott, säger Emma Burlin, inre befäl vid Skelleftepolisen.

Skadeläget är fortfarande oklart.

– I dagsläget vill jag inte uttala mig om det, säger Burlin.

Enligt VK ska båda filerna på E 4 vara öppna igen."

 

Mina tankar går i första hand till hennes make, till hennes stora fina familj, till alla hennes barn, till alla hennes barnbarn.

Var rädd om er där ute, ta hand om varandra för vi vet aldrig hur länge vi får vandra på jorden.

 

Kram.

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag beklagar sorgen!
Kram på Er ❤

2015-09-30 @ 12:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0