Vad är lycka för dig?

Jag tror vi är många människor som tänker på att vi ska bli lyckliga sen då "jag träffat den rätte", "då jag tjänat massa pengar", "då jag klättrat på karriärstegen", "då jag får råd med en ny bil" o.s.v....
 
Det känns som om människor går vilse när de tänker på lycka som en destination, något man kommer att nå så småningom...
Det känns som att om människor skulle finna lyckan oftare om de tittade på sig själv i nuet, i de små sakerna i vardagen.
Sen har jag upptäckt att lycka och tacksamhet är ganska så lika och jag är tacksam över att jag kunnat inse att hur svårt livet än kan vara ibland, så får man inte glömma bort att ta vara på de stunderna och de människorna som får en att känna lycka.
 
 
Förstår ni hur jag tänker?
 
Tacksam för att jag fick vara med Johannas familj och snusa på mina barnbarn trots det som sjukdom trasslade och ställde till med.
 
Jag är glad, lycklig och tacksam över min stora fina familj och att jag lyckats fostra mina barn till att bli så fina omtänksamma individer.
Lisa har bott här hemma lite under tiden vi varit borta och hon överraskade mamma med en hembakad tårta som ett grattis i efterskott.
 
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0