Utelek, spöregn och shopping

Ja rubriken sammanfattar väl vår dag på ett ungefär. Jag fick sovmorgon i morse, för Jörgen steg upp då R&T vaknade strax före sju och de fick vara med honom genom hans morgonrutiner innan jobb.
 
Före lunch hann vi vara ute och jag hann lite till med vårt "jordgubbslandsprojekt" innan det var dags för lunch och sovstund.
Efter sovstunden hade det börjat regna och då ville inte jag gå ut, så då städade jag kylskåpet och pysslade med tvätten lite. (Förutom att jag läste saga, plockade ner klättrande ett-åring från stolarna och medlade i syskonstrider.)
 
Jörgen kom hem med en ny gräsklippare i afton som skulle monteras ihop lite grand. Alltid lika kul att få vara med...
 

Till middag blev det ädelostgryta med pasta och sen rymde jag hemifrån på en liten shoppingrunda.
 
 
Behövde byta en byxa som blev för liten till tre-åringen. Bytet resulterade i trosor och sockar till några i familjen, samt ett par trekvartsbyxor till mig.
När jag körde ner till stan så öste regnet ner och många bilar kröp fram för att inte få vattenplaning.
På vägen hem hade regnet lättat och medans jag handlade mat i Kåge upphörde det.
Men kolla min vattenmätare, inte illa på ett par timmar!?
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0