Rhodos fortsättning

När vi svalkat oss vid havet gick vi tillbaka in i staden och vidare till gamla Rhodos stad för att äta lunch. Vi hade blivit rekommenderade en restaurang och virrade runt i värmen ett tag innan vi fann den.
 

Men sen var det underbart att få sitta ner i skuggan och ta ett glas kallt vin och gå ut på nätet för första gången sen vi landat. Den här restaurangen hade Wi-Fi men inte vårat hotell. Jag åt Sovlaki och Lisa valde Gyros.
 

Vi var mycket nöjda med maten och Restaurangen.
 
 
Sen strosade vi tillbaks till uppsamlingsplatsen och tittade på allt gammalt och vackert på vägen...
 
 
 

När vi kom hem till hotellet valde Lisa att duscha och chilla på rummet den tid som var kvar till middagen, medans jag strosade direkt ner till stranden och solade/badade lite till. Ganska mysigt att sitta där på stranden nära vattnet och bara njuta av allt det vackra.
 
 
Det gäller att njuta varje minut av den här resan och det har jag verkligen gjort.
 
Efter min dusch och lite tillpiffning gick vi ner och åt en sen middag där vid åtta..
 

Jag föreslog sen till Lisa att vi skulle gå ner till poolbaren och att hon skulle smaka sin första Ouzo, är man i Grekland måste man ju ha smakat/smuttat på en i vart fall!?
Inget för Lisa konstaterade vi rätt snabbt och hon beställde en godare blandning. Jag höll mig till vitt vin hela resan förutom den här kvällen då jag också bad om pyttelite Ouzo, jag gillar verkligen den smaken jag, men bara en liten smutt då.
 
Sista dagen ställde jag väckaren på sju och smög mig ut och paxade två solstolar vid polen och efter att jag sen sovit någon timme till och ätit frukost så tillbringade vi hela dagen vid poolen.
 
 
Opsiopsi upptäckte att vi borde ha checkat ut då jag skulle springa och kissa på rummet innan lunch där vid ett...men underbara personalen sa att det gjorde ingenting och aktiverade vårt nyckelkort en stund till så vi kunde packa ihop våra saker. Dusch och toabesök fick vi sen göra i deras påbörjade spaavdelning i källaren..;)
 
Tyvärr så började jag må lite si så där i magen på eftermiddagen och åt i princip ingen middag eller att jag drack något mer efter arton....vår transferbuss hämtade oss 20.10 och då provade jag fukta munnen med en liten klunk vatten vilket fick mig att vara en hårsmån från att kräkas på bussen...kväljningar, kallsvettning, yrsel och värmevallning...men jag lyckades låta bli.....
Vår flight hem gick 00.10 så vi tillbringade nästan två timmar på en flygplats med toaletter som inte inbjöd en till att sitta ner...(toalettstolar utan sittring!) så jag snabbkissade och nästa gång jag gick på toa var hemma i Sverige på Arlanda..
 
Ganska så möra, trötta och ej utsövda efter nästan fyra timmar i en flygplansstol letade vi upp några soffor/stolar på rad på Arlanda och slumrade in en timme eller två innan vi kunde gå genom säkerhetskontrollen och äta frukost efter fjorton timmars fasta ...
 
Vi flög med Ryanair upp till Umeå och gissa vem som flög med oss? Jo Samir och Viktor...förlåt suddigaste smygtagna bilden ...
 
 
Lite coolt ändå...de skulle till Åsele marknad har jag upptäckt sen via Instagram.
 
Jag lyckades sova på planet till Umeå och har egentligen inte varit så trött resten av den här dagen, men min mage lever sitt eget liv;)
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0