Snöigt

Det har snöat ganska mycket idag och då "passar" jag på att lufta bilen och göra lite ärenden. E4 är ju aldrig ordentligt plogad längre, men det har gått bra, inga missöden inträffade.
 
Först var jag en sväng till Byske och hämtade Pontus ryggsäck hos frissan, han glömde den där igår, sen fixade jag fyra olika ärenden på banken.
Jag har bl.a. startat ett ungdomskonto till sonen och ändrat om mitt pensionssparande och ökat på det. Det är ju ingen arbetsgivare som betalar in någon tjänstepension till mig längre nu när jag är kontrakterad, men inte anställd.
 
När jag kom hem skottade jag och agerade florist. Köpte en fairtrade rosbukett igår som hade börjat sloka ordentligt redan idag, så jag skar ner stjälkarna ordentligt och la rosorna i en skål istället för att ha dem i vasen.
 
Efter middagsmaten skjutsade jag mitt bonusbarn till ridhuset och det snöade då också.
 
 
Jag vill ju ha snö, men häromdagen när solen sken njöt jag mycket mer av vädret.
 
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0