Januari och vinterkyla

Nu har vi kommit en bit in i januari månad och vardagen tar vid. Jag känner mig glad och tacksam över min nya sysselsättning och förväntansfull på hur 2015 kommer att bli.
 
Det är mycket som ska ordnas och fixas, telefonsamtal och mail som ska besvaras nu när jag har en ny skyddsling att ta hand om. Allt är nytt för mig om hur det praktiskt ska fungera med ekonomi och vilka åttaganden jag respektive kommunen ska ta och ha....men det löser vi nu eftersom.
I morse agerade jag taxi ner till stan och busstationen, vilket jag kommer att göra tre gånger per vecka för att det ska fungera med skolan.
Bilen visade -19 grader då, men det är ju något vi här i Norrland får räkna med i januari.
 
Det känns faktiskt bra att måsta kliva upp tidigt på morgonen, att få ha vissa rutiner igen och känna att man behövs. (Fast i morse var jag jättetrött och la mig och sov en stund till då alla kommit sig iväg till skolan.)
 
En liten tråkigare detalj är att vår torktumlare har gett upp och mitt gamla torkställ har fått komma fram igen..
 
 
 
Gillar inte hur styva och sträva kläderna blir och att man behöver använda strykjärnet mer, fast jag har ju tid med det nu i vart fall;)
 
 
 
 
 Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0