Rörigt och spretigt

I mitt förra inlägg virrade jag runt och pillade på med 55 olika saker samtidigt, idag gör mina tankar det, spretar åt 55 olika håll. Än funderar jag på det ena problemet och än på det andra...
 
Det är inte så att jag mår dåligt och grubblar på det viset man gör då man är låg, utan jag försöker planera och strukturera för att hinna med alla känslor för att kunna göra det så bra som möjligt för alla mina skyddslingar.
Mitt nuvarande lånebarn ska resa vidare på sin livsvagn och dit spretar en tanke i mitt huvud....en och annan spretig tanke planerar och förbereder för nästa lånebarns intåg till min station....det är faktiskt två lånebarn på väg hit, ett syskonpar...
 
 
Många tankar kretsar givetvis också runt min familj och våran inplanerade resa till Ammarnäs under sportlovet. Att jag får lov att skicka iväg Jörgen själv med Pontus och Emma... att jag vill hjälpa dem att förstå och trösta dem för att jag inte följer med... att planera och laga matlådor för en vecka....
 
 
 
 
Någon tanke planerar också för en kommande resa tillsammans med mina syskon...
 
 
Sen försöker jag också bearbeta och handskas med jobbiga tankar om hur en del asylärenden påverkar barnen...hur omänskliga vi är ibland i det här landet...om att man tänker skicka iväg små barn utan fungerande vårdnadshavare till ett okänt öde i ett annat land...
 
 
Nej nu är det nog dags att jag rycker upp mig och spretar runt här hemma med fredagsmåsten + förberedelser inför tapetsering och matlåde storkok inför sportlovet istället för att grubbla.
 
Ska pyssla om min lilla sjukling också. Emma har fått igen sin ganska höga feber och är krasslig igen.
 
Kramisen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0