Livet och dess skörhet/självklarhet..!?

Livets prövningar kan bestå av många olika utmaningar....en del människor ger upp direkt och väljer att tycka synd om sig själv för minsta lilla....gärna också skylla på andra...
 
Jag lever nära jordytan oftast och jämt, men bländas dock utav kändisar och glamour....läser måånga bloggar och håller bara med denna unga framåtsträvande tjej i hennes blogginlägg.......http://blogg.alltforforaldrar.se/mammamy/2015/08/02/en-mysig-dag-med-lilleman-teledejt-med-madde-ilmrud-hjarnspoken-och-vadstena/
 
Men oavsett hur vi fokuserar och tänker om vårt liv.....så tänker jag oftast på de små, sköra, söta, oskuldsfulla och värnlösa små liven på vår jord, de små som inte kan försvara sig eller ens .......
 
Jag har fokuserat och gillat det mesta idag här hemma i Drängsmark, vi har varit ute och lekt och städat....njutit av smultronen, det gråmulna vädret som tillslut blev det utlovade soliga...
 
 

Glatt mig över kusins nya baby....
 
 
...som nu kämpar för sin överlevnad.
 
Ogillar att en del människor som egentligen har det så bra, inte orkar tänka över sin egen gräns och orkar förstå andras känslor, utan bara fokuserar på det jobbiga med deras eget liv ......har en del vänner som låter alkohol och egna bekymmer få vara så enorma, få så orimligt mycket fokus i jämförelse..
 
Jag jobbar som jourmamma, men är mamma på riktigt och mormor på riktigt och hatar/ryser/hurvas över hur livet får vara så skört och orättvist!!
Jag borde inte behöva bekymra mig över andras livsöden....borde inte behöva få lön för att ta hand om de små värnlösa liven.....men PÅ RIKTIGT HATAR jag att livet är så orättvist ibland!! Kämpa, KÄMPA, KÄMPA lilla värnlösa kusinbarn....
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0