Fullbokade

Vår familj har ett rätt så fullspäckat schema just nu av måsten och roliga påhitt.
Det blev ganska sent igår natt innan jag kom i säng för vi satt länge runt grillringen och surrade jag, Emma och lånebarn.
Väcktes av en ledsen lilltjej efter en timmes sömn och sen var vi halvvaken en timme innan lillan som var ledsen somnade om och jag kunde göra detsamma på golvet nedanför hennes säng...vaknade ledbruten och med alldeles för få sovtimmar i kroppen.
Plockade och stökade med tvätt, disk och förberedelser inför dagen.
 
Jag och de små lånebarnen skulle iväg på umgänge, Emma och stora lånebarnet skulle bada i Byske medans Jörgen skulle skjutsa Pontus och kompisar till Strå för dykning i nedlagt kalkbruk.
 
Tuffing säger jag bara....
 
Till middag stekte jag köttfärsbiffar och stuvade makaroner, stökade bort och fixade med tvätten. Klockan sex kunde jag äntligen sätta mig ner en stund och njuta i skuggan medans barnen busade med Jörgen.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0