Spontant och oplanerat

Har fyllt den här dagen med helt oplanerade aktiviteter.
Först på förmiddagen sov jag med lillan en stund, medans lillen och Jörgen fyllde släpen med skräp och återvinningsmaterial.
 
Har funderat ett tag på att besöka ett bibliotek och låna ett gäng med pek/läsböcker till de små och kom på att det måste vi bara göra idag.
Det var ju ett tag sedan jag besökte ett bibliotek och jag fick bra information av bibliotekarien, fick mig ett nytt lånekort och en muntlig kurs på hur jag själv läser av och lånar mina böcker i en gördetsjälvdator.
 
 
Lånade tio böcker, så nu kan vi läsa och lära;)
 
Sen bestämde jag mig för att åka och handla ett par stövlar och tennisskor till båda, stövlarna är till lillan. Lillan har storlek 21 på sina söta små fötter, men de enda skor hon äger har storlek 25 och de klarar hon inte av att gå i och det är ju liksom vitsen med skor att man behöver dem till att kunna gå ute.
 

På vägen hem insåg jag att jag måste få åka till pappa och tända ljus och göra lite påskfint och "prata" med honom och sortera lite tankar.
Gravplatsen var lite ostädad då jag kom dit, ena lyktpinnen hade gått av eller möjligtvis lossnat från jorden.
 
 
Inte vet jag om det blev finare hos pappa, men nu lyser det i lyktorna och lite ris och fjädrar lyser också upp.
 
    
 
Jörgen och Pontus drog iväg på bio efter middagsmaten och jag, Emma och de små chillade runt här hemma. Fast för egen del så stod jag mest i köket och diskade, städade och trillade köttbullar.
 

Ska ju försöka fortsätta med påskmatstraditionerna. Jag har begravt laxen också i sista minuten, bara griljering av skinkan kvar.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0