Dax att gå vidare

Jag står för mitt tidigare inlägg, jag tycker att det är synd och skam från oss människor som ibland fallerar och grottar ner oss i att tycka att alla andra borde göra si eller så, men själv är jag så felfri!?
 
Jag har bestämt idag för femtioelfte gången i mitt liv att gå vidare och sluta bli provocerad och låta kommentarer från människor som inte gillar mig äta av min energi. Energitjuvar finns det gott om och visar man minsta tecken på svaghet så växer dessa energiätande parasiter. Och svag är jag ofta, trots att jag i grund och botten är en stark överlevare!
 
Jag har bestämt mig för att sluta leka i sandlådan och tycka och tänka så mycket....har blivit påmind idag om att livet är så skört och plötsligt tar det bara slut!!
 
Fick beskedet om att en nyss bliven mormor har förlorat sin dotter i en oförklarig död i sömnen vid en eftermiddagslur....
Så tragiskt att ett ungt liv släcks så mycket för tidigt!
Så tragiskt att en baby måste förlora sin mamma!
Så tragiskt att en sambo förlorar sin tjej!
Så tragiskt att en mamma förlorar sin dotter, eller en pappa för den delen..!
Så tragiskt att ett liv släcks innan det har utvecklats klart!
 
Så jag har bestämt mig för att sluta älta och fokusera på saker som man bara mår sämre av och fokusera på det man mår bättre av, ibland mår man bättre av att svälja och acceptera!
 
Hoppas att fler än jag har njutit av fågelkvitter och solsken idag och kanske också njutit av ett barns glittrande ögon då det berättar om en rolig händelse, för det har jag minsann gjort. Så underbart livet blir om man kan fokusera mer på det som är meningen med livet;)
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0