pysslar på

Det händer mycket i min familj just nu, många saker som ska fixas och ordnas med. Vi ska måla om huset och Jörgen pysslar med målartvätten och skitjobbet, som det faktiskt är det här med före målning arbetet!
 
Pontus är sjuk och hostar snart upp sina lungor känns det som...tur i oturen så var vi på återkontroll till läkare igår då han låter som värst. Till saken hör att grabben har hostat mer eller mindre i minst ett års tid!!
Han har fått med sig hem en blåsgrej och har blåst olika resultat i en månad och det här resultatet varierar faktiskt med 20%, vilket tyvärr tyder på astma eller förkylningsastma! :(
Hur som fick vi med oss kortison och luftrörsvidgande som ska testas i en månad och förhoppningsvis ska hans eländiga hosta ge upp..
 
 
Idag har jag fixat med intyg inför resan ifall det behövs, intyg att Pontus behöver ha med sig den här medicinen och jag och Emma har klippt oss.
 
På förmiddagen åkte jag ner till stan för jag behövde ta ut lite Euro inför resan och dessutom kommer det ju att vara morsdag under tiden vi är borta och jag fixade en morsdagsros till mamma.
 
 
Jag fixade också en födelsedagspresent till min syster som fyller år på torsdag.
 
Ikväll blev jag så glad över beskedet att jag slapp gå iväg på ett skolrådsmöte eftersom "guben" är borta, roligare blev det då med att slutföra mitt målningsprojekt istället.
 
   
 
Men nu mina vänner börjar det var väldigt mycket nedräkning inför vår utlandsvistelse. Resväskorna har tagits fram och viss packning har påbörjats...
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0