Tänk om det vore så enkelt

Min mamma gav mig tips på en länk angående om E330 tillsatsen citronsyra kan vara boven i mångas allergiska problem.
Flera personer har blivit symtomfria från sin pollenallergi då de har uteslutit E330 från sin kost. Jag känner då att jag kommer att plocka bort den så långt det går framöver i vår matlagning och inköp av varor för Pontus skull.
 
Är ni intresserade kan ni titta på den här länken http://www.allt2.se/fri-fran-allergi/
 
Lösviktsgodis måste vi kolla upp och juicer, läskedrycker tyvärr hans margarin ev. också.
 
De E nummer som verkar vara de man ska undvika är E330-E333, E380, E472c och E1505. I Carlshamns margariner hittar jag E472c :(.
 
Kramisen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0