Sol

Vilket fint väder vi har haft idag med klarblå himmel och inte ett moln i sikte. Jag har smårensat lite ogräs både här och där, städat av altanen, bakat en jordgubbspaj och fyllt ut jord på gräsmattan där brunnen har varit.
Jag påbörjade ju för ett tag sedan att ta bort stenarna från den lilla stenpartirabatten jag hade där, men först idag slutförde jag det arbetet.
 
Mikael och Maria, Lisa och Monica, Lewi och hans tjej Matilda och Elwin var våra middagsgäster idag. Vi åt surströmming på altanen.
 
    
 
I morgon ska jag åka på ett möte i Åbyn hos min bror vilket jag inte längtar till, jag skulle mycket hellre vilja vara hemma och njuta av min trädgård och dess behov.
 
Livet, det här livet! Inte alltid så enkelt!
 
 
I förrgår fick jag ett mail från arbetsförmedlingen där de rekommenderade mig att söka två jobb. Jag sökte dessa två jobb fast jag hade känslan av att det hade jag gjort för ganska länge sedan, vilket visade sig vara så! Det här jobbet har du redan sökt, plingade i min mailkorg.
De verkar ju ha nollkoll på saker och ting!? Men grejen är att varje gång jag går in på af sida får jag ångest, ångest och olustkänslor att jag inte gör nog mycket för att söka jobb.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lollo

har du varit in på Konsum Erikslid och pratat med chefen där... har hört på jobbet att de verkar ha ett behov av åtminstone timanställda, kanske en början att få in en fot? ha en bra dag!

2014-07-07 @ 12:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0