Huvudlöss i vårt hus:(

Idag var det dags för kusin/släktträff på mammas sida. I år var det moster Sigrids tur att vara värd, där mitt uppe i lekandet så frågar Emma mig om vad det är för något kryp på hennes gummisnodd? Det var en vidrig huvudlus!
Jag synade hennes hår noga och upptäckte fler otäckingar och dessutom massa äggrester på hårstråna. Blä, usch, urk och fy, men nu har jag för första gången ett barn som har huvudlöss på riktigt.
 
Efter släktträffen åkte vi direkt till apoteket och köpte en rejäl luskam och avlusningsmedel. Trots att jag tycker att det är äckligt med löss och oftast brukar reagera med att klia mig i hårbotten när löss kommer på tal så gjorde jag inte så den här gången.
Men inte slapp jag heller undan, det visade sig att den här fina lusen på spegeln satt i mitt hår. Det ser ut som två, men är bara en, eftersom den sitter på en spegel.
 
 
Sen så blev det behandling i bästa Madicken stil och nu ska nog alla lus vara borta.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0