Söndag Girona

Söndagmorgon åt vi frukost, packade ihop våra väskor och checkade ut från hotellet i Barcelona, för att ta oss vidare till Girona.

Vi hade bestämt oss för att ta tåget till Girona och med hjälp av tunnelbanan tog vi oss till stationen. Där var vi med om resans sämsta bemötande.:(
Vi köade utanför deras informationsdisk och en äldre kvinna trängde sig före oss i kön och i slutet tog Lisa tillbaks sin plats och hann före damen till nästa lediga lucka. Inte vet jag om surtanten bakom infodisken uppfattade det eller inte, men Lisa hann som inte ens ställa frågan klart om hur vi skulle göra för att köpa biljetter till Girona, innan surtanten snäste något om INTE här och stängde sin kassa mitt framför våra ögon!!!

När vi hade andats lite ställde vi oss i kön igen och fick hjälp av en trevligare kassör och vi kunde ta oss vidare till rätt biljettlucka och kom med ett tåg 15 minuter senare.

Framme i Girona tog vi oss ganska lätt till vårat hotell som bara låg 5 min från stationen och checkade in. Sen begav vi oss ut på en promenad för att hitta en lunchrestaurang, vi gick åt fel håll, men det gjorde inget för vi fann en fräsch och bra restaurang.

Jag slog igång min Runkeper bara för att få se hur långt vi gick och på köpet så kan man se det på kartan också.
Det var verkligen mysigt att gå i gamla Girona, ni vet trånga gränder, gamla stenbyggnader och så där. En annan sak är att de som bestämmer har gjort stället så tillgängligt och dessutom renoverat och återskapat tex delar av muren runt staden. Mycket turistvänligt och helt gratis.

Vi avslutade dagens vandring på en uteservering med ett glas vitt, sen gick vi tillbaks till hotellet och vilade lite innan middagen.

Sen gick vi tillbaka till gamla Girona och satt ute och åt vår sista middag i Spanien, tänkte oss en trerätters men det blev bara två.

Måndag packade vi ihop oss, åt frukost, checkade ut och sa hej då till hotellet och Girona.
Jag hade fönsterplats på vägen hem i flyget och kunde ta underbara bilder över Spanien och Pyrenéerna, sen då vi kom in över Sverige var det ett molntäckt landskap hela vägen genom vårt land.

Sammanfattningsvis hade vi en helt underbar resa tillsammans jag och Lisa, den gör vi gärna om.