sjukdom i vårt hus

Jag har varit ledig idag och "vabbade" i går. Pontus har feber och en hosta från Hell...fast i dag är tempen under 38 grader.
Jörgen har sovit i Kiruna och suttit många mil i bil...har sjukskrivet sig ett tag för att vila trasig rygg! Doktorn pratar om tre månader innan skadan är läkt. Jörgen har ramlat bakåt och satt sig hårt ner på rumpan. Resultatet blev en kotkompression.
 
Jag kokade en supergod stark soppa i tisdags Kickis Hälsosoppa.Tänkte äta den här framöver, när jag har mina faste dagar. Försöker nämligen följa 5:2 dieten.
 
 
 
Jag har också pratat med Johanna och nu har de hittat sig ett radhus. Ett nytt renoveringsobjekt..;) Kanske det blir för Jörgen att bygga kök igen!?
Hon mår fortfarande bra i sin graviditet och har i dagarna fastställt blodgruppen till B rh+, en ovanlig blodgrupp. Dessutom har hon inga antikroppar i sitt blod mot Röda hund, vilket innebär en extra spruta i samband med förlossning. Hon som är så stickrädd!
 
Jag hoppas verkligen att jag får, även detta år, åka ner till Stockholm i födelsepresent.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0