Fjortonde september

Ledig lördag med strålande väder och jag har njutit av dagen. Började med att slappa och se morgon tv på fyran, sen blev det att slänga ihop en långpannekaka till Pontus fotbollsmatch som är i morgon.
 
Barnen ville "göra" någonting i dag och tillslut föll valet på att bada. Jag badar inte så gärna och följde med ner till stan för att sen smita till Rydlinge och Granngården för lite trädgårds shopping.
 
Köpte mig en liten buske som ska bli 70 cm hög, en Berberis. Får en sådan underbar höstfärg. Det var herr Rydlinge själv som expedierade mig och jag passade på att fråga om vad man gör åt ogräs i grusgången!? Grovsalt var hans svar. Trädgårdsättika då? Nej, fanns inget bevis för något hållbart resultat med ättika. Rydlinge hänvisade mig till Granngården för inköp av grovsalt och jag körde direkt dit för att hinna innan de stängde.
Sen åkte jag till Solbacken och handlade lite lökar..
 
 
SAIK vann också sin första SHL match mot Frölunda med 3-2. Snyggt och spännande.
 
Kramis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0