21:a september

Regnet har fallit tungt hela dagen och på jobbet har kunderna tyckt att vi har tur vi som jobbat idag!? Undrar hur de tänker. Nåja man missar ju inte några soltimmar i vart fall.
 
Jag har rejält ont i kroppen efter det tunga trädgårds jobbet i onsdags + sviterna av fallet. Blåmärket har spridit sig och kroppen försöker läka. Ganska jobbigt att inse hur vänsterhänt jaq ändå är, trots att jag skriver med höger hand. Ont i lång och ringfinger, samt svårt att greppa ordentligt.
 
 
När jag kom hem påbörjade jag matlagning och helgstädning, samt fotade lite i trädgården. Den vita finska rosenbusken har blommat om, samtidigt som en del kvistar har börjat med höst färger.
 
   
 
I går kväll bokade jag flyg ner till Johanna i slutet av oktober och när jag tog ledigt om det på jobbet, passade jag på att lägga in om semesterledigt till jul också. Om allt blir som vi tänkt oss så ska vi åka ner med hela familjen och fira julhelgen i Stockholm, dock firar vi julafton här hemma.
 
Men nu närmast ser jag fram emot en liten husmors semester i oktober.
 
Nu ska jag vila och helgmysa.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0