Jobbigt på jobbet

Det är jobbigt det här med jobbet.....
 
Jag är den ende av oss gamla avdelningsansvariga som har orkat jobba kvar på ICA-torget hittills. De andra har sagt upp sig eller sjukskrivit sig, själv plågar jag mig igenom varje dag. Det är riktigt tungt, mest psykiskt, men även fysiskt då avlastningsregler inte fungerar. Känner mig som värsta gnällkärringen och blir därigenom bara mer ledsen över hela situationen.
 
Idag var jag på väg att ge upp då jag hade matrast och sjukskriva mig.....men lyckades att bita ihop!
 
Skulle en läkare vilja jobba kvar på sitt arbete om det kom en ny chef som bestämde sig för att omorganisera lite....typ nu lilla doktorn ska du få göra sjuksysters uppgifter och inte nog med det du kommer bara att få en undersköterskelön att leva på?
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elaine

Kram

2013-11-29 @ 22:57:10
Postat av: Anonym

Det är bra att kämpa! Även om det är svårt både på in- och utsidan.. Ibland är det svärt för en del också att acceptera att man är en liten gnällkärring, men då får dom försöka förstå i vilken situation du sitter i. Du uttrycker dig då väldigt bra!

2013-12-16 @ 19:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0