Shopping och vårstäd

Måste hinna så mycket som möjligt på kort tid eftersom jag ska semestra så mycket denna vår...men när jag har lite press på mig går det bättre att disciplinisera sig och jobba på!
 
Full arbetsdag i går trots sjuka barn här hemma, älskade Lisa vabbade så jag och Jörgen kunde jobba. :) Efter maten satte jag i gång med städ av lite bråteshögar och röj i tvättstugan. Jörgen fixar tvätten oftast men inte städningen av tvättstugan och nu när det har varit så mycket med pappa har det liksom samlats på hög en massa arbete. Men nu är två av fjorton fönster putsade i vart fall.
 
 
Den här dagen började med att få i väg barnen till skolan och sen satte jag igång med att hänga tvätt och vika tvätt som samlat i hop sig ett tag.
Klockan tio skyndade jag mig i väg till busshållplatsen för att åka ner till stan och möta upp Lisa som hade bilen till skolan i morse. Vi har nämligen shoppat tillsammans i dag.
Jag hittade mig två par skor, två tunikor/skjortor, tre linnen och ett par byxor. Är så nöjd över att jag hittade mig skor som jag fick ner mina breda värkbrutna fötter i!
 
Jag och Lisa var hemma i Drängsmark strax före två och då fortsatte jag med plock och städ. Middagen fixade Jörgen medans jag sträckte ut mig på sängen en halvtimme.
Direkt efter maten gick vi ut och krattade och nu är det bara halva baksidan kvar.
 
 
Jag gillar när det blir ordning och reda i och utanför huset igen.
I morgon blir det lån av lastbil och klyvning av vår ved som ska transporteras ner på flaket av pappas fina transportörbygge.
 
 
Åh...vad jag saknar att pappa inte är med oss denna vår.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0