Helg med sömnbrist och arbete

Jag har sovit ganska lite i slutet av veckan. Jag är ganska lättväckt och Pontus har varit sjuk med hosta och en rejäl snuva och därför kommit till oss vid tretiden på morgonen, sen har det varit lagomt svårt att somna om igen...
 
Efter arbetet i lördags och picknick middag hos svärfars med grillat älgkött från Åbyn, så frestade jag på min trötta kropp med att sätta igång med krattningen av tomten. Jörgen startade en brasa i grillringen för att kunna elda upp det torra gräset och skräpet som jag krattade lös.
 
I morse väckte jag familjen kvart över nio och gjorde i ordning frukost, sen begav vi oss till Åbyn för vedklyvning och "kasta skräp i släp"! All Magnus ved är nu klar och vi hoppas få hem vår ved på torsdag. Det tar på att lyfta tunga klabbar till klyven och sen dra i spaken och det är det jag gjort mest i dag.
 
Vi kom hem ungefär vid halv fem och då stekte jag plättar till middag. Det var där och då efter maten som jag kände att antingen soffan eller fortsätta ut till trädgården för att kratta. Trädgården vann!
Helg med mycket frisk luft och nu är jag totalt slut må jag säga...men med en "duktig" känsla i kroppen.
 
 
 
Nackdelen med att vara ute i friska luften är solen som hittar mina fåtal pigment i ansiktet och gör mig brun så jag ser smutsig ut.:(
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0