Slalom i underbar miljö

Jahapp, nu blev det några dagar mellan mina inlägg igen...
 
På onsdagskvällen hade Pontus och Emma avslutning på sin slalomskola, de fyra gångerna de fått undervisning har gett ett väldigt bra resultat. De kan svänga och åka bygellift själva och törs åka ändå högst upp i backen.
 
Torsdag innebar en bra dag på jobbet och igår fredag var jag med min far igen och tar då ut anhörigdagar som man kan söka om genom försäkringskassan.
Den här gången var det dax för pappa att få träffa sin doktor som är knyten till Viool-gruppen, Lars heter han.(Pappa är glad om man är med och att det är fler öron som hör vad som sägs, det är därför jag är med.)
De fortsätter att imponera på mig, detta team av kunniga, fina, omtänksamma människor.
Pappa fick även sin första Xgeva spruta, den som är skelettstärkande samt ny delning av dosett. Morfindosen är också höjd nu till 120mg x 2 per dag.
Senare under dagen kom vi på att det inte skulle vara så dumt om pappa också skulle kunna få låna en rullstol och vi testade då att ringa Viool och det skulle de fixa så fort de kunde..:) Vilken service!
Det känns så bra att det finns så bra hjälp att få då man har hamnat i den här skitsjukdomens våld.
 
 
Idag har jag dammat av mina 26 år gamla slalomskidor och varit med "lilla" familjen upp till Storklinta och åkt slalom.
Liite väl kallt men underbart vackert väder och några fina bilder fick vi med oss hem som ett minne av denna dag.
 
   
 
   
 
Livet kan vara ganska bra trots allt..
 
Kramisen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0