Alltid ska det vara nå...

Efter arbetet skyndade jag mig hem och hämtade barnen och fixade ihop två olika köttfärssåser. En vanlig köttfärssås och en LCHF vänlig variant.
 
Efter maten går Pontus iväg till en kompis, men kommer hem igen strax efter halv sju och är ledsen. Han har klättrat i en tall och bark och skräp lossnade och något kom in i hans öga, det svider och är redan rött och irriterat, men inget skräp hittas. Vi tvättar med vatten och jag ber honom blinka, men det blir inget bättre. Vi försöker skölja och blinka med ögat i vatten samtidigt som jag ringer sjukvårdsrådgivningen och väntar femton minuter i telefonkö.
Vi får beskedet att smärtlindra med Alvedon och skölja hela tiden under rinnande vatten med hjälp av duschen.
 
Klockan åtta ringer jag sjukvårdsrådgivningen igen och säger att jag har en pojke som är frustrerad och ledsen och inte vill ha så här ont! Då ger de beskedet att vi kan få åka in och få salva...
Så just nu är Pontus på väg in till akuten med sin far.
 
Jörgen har varit nere i Umeå och jobbat idag, då passade han på att besöka min far. Om inga förändringar sker så blir det transport till Skellefteå imorgon.
Själv så ska jag jobba några timmar, sen flyger jag ner till Stockholm för att umgås med Johanna och Erik.
 
 
 
Det är mycket nu!
 
Kramisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0