Orka?

Jag har tappat bort orken, lusten och mitt "djävlar anamma"!
 
Jag vet inte hur jag ska hitta igen gnistan, gnistan som får livet att ha en mening.
Det är så mycket som är så sorgligt och tungt nu runtomkring mig hela tiden, så det är så svårt att ta tillvara på glädjen som också trots allt finns här...
 
Hur som så har jag och Emma hållit varandra sällskap idag. Först följde jag henne till skolsyster för att ta trippelvaccinet mot mässling, röda hund och påssjuka.
Det var spännande och lite fjärilar i magen, samt några frågor innan hon lät sig övertalas till sticket i armen. Inga tårar eller hysteriska utbrott dock, vilket är skönt. Emma förstår varför man måste..!
 
Sen gick vi hem och hämtade bilen för att mycket försiktigt ta oss ner till stan och ett besök jag hade inbokat där. Mycket försiktigt eftersom det hade regnat på minuskall väg!  Vi var också ute i god tid eftersom min förhoppning var att få komma in lite tidigare och hinna med tre bussen hem.
Min plan fungerade! ;)
Jag har Jörgen i Stockholm och Lisa som jobbar i kväll, därför lämnade jag och Emma bilen till Lisa för att själva åka buss hem.
 
När jag och Emma satt i bussen ringde de från Byske Hälsocentral och ville boka in ett läkarbesök till Pontus med mig. Undrar varför det inte gjordes redan då jag ringde för ett tag sen!? Nåja på måndag eftermiddag ska vi få träffa en doktor om Pontus viktproblem.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0