usch blä och fy

Ska försöka få ihop min lediga dag med diverse måsten uppgifter att utföra. Det ska packas och fixas för Stockholmsresan bland annat....för imorgon åker vi ju!

Rubriken på detta inlägg syftar på hur jag känner mig just nu. Jag är så obekväm med många saker angående mig själv, vikten som vanligt då, men också ökningen av pigmentbortfall i ansiktet. Jag har lagt märke till en större ökning runt ögonen på senare tid och jag har ännu inte hittat de optimala produkterna eller rutinerna för hur jag ska försöka att dölja och täcka det värsta.

Beskedet om att jag hädanefter alltid måste bära glasögon känns också som rubrikens ord....det är så svårt att välja hur man ska se ut några år framåt.
Tack ni som har vågat tycka något om de tre bågar jag tog hem för provning igår! Min dotter vågade vara ärlig vilket jag är tacksam för....

Innan jag gjorde synundersökningen så var jag ju inställd på läsglasögon, inte att det skulle måsta bli bågar på näsan hela tiden. (Linser är inget alternativ för mina infektionskänsliga ögon.)
Helt plötsligt står man där aldeles ensam i butiken och ska ta beslut om en ganska stor utgift och kostnad. Ska man välja med solskydd inbyggt i glaset? Ska du ha extra hårdhetsbehandling? Vill du ha....?
Därför gjorde jag det lätt för mig och började med att låna hem bågar ur lågprissortimentet, mindre många jobbiga val!?

Men snälla fortsätt att tycka och rösta! Själv tycker jag om bågen utan båge undertill på glaset, även om den inte är optimal heller.

 
 
Kramisen.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker också att en sån modell med båge upptill och utan undertill är bra, men just den du har på bilden tycker jag känns för bred för ditt ansikte, men det är som sagt svårt att se på bild! Ta med till stockholm så får jag se, sen kan vi gå och testa här med! :)

2012-03-01 @ 21:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0