Somliga straffar Gud direkt!

Det börjar kännas spännande om hur det ska bli på jobbet i framtiden.
Det drar ju ihop sig för överlåtelse inventeringen och redan idag gjordes en liten inventering av växelkassor och lotter och sån´t på mitt ansvarsområde.

Tror lite att det ska få fortsätta som det är på de flesta avdelningar, men att tro är ju att icke veta. Spännande är det ivart fall att få lära känna en ny ledning och chef. Om det är en positiv eller en negativ förväntan kan jag inte riktigt bestämma mig för om hur jag känner.

Sen så blev jag så sjukt besviken på mig själv i afton. Ni som känner mig vet att min största last är choklad och kakor, nu på det senaste har jag dessutom försökt äta kolhydratfritt. 
Marabous dubbelnougat är en favorit och idag när jag passerade ett godisställ på jobbet låg de där för försäljning för endast "tre för tio"!! De övriga stycksakerna i deras sortiment kostade två för tolv.


På väg hem från jobbet vräkte jag i mig två av de tre inköpta nougatbitarna. Och vet ni vad? Jo, det stämmer verkligen talesättet - "att somliga straffar Gud direkt"!
Blev fruktansvärt illamående och kunde inte äta middag ens då jag kom hem, kändes som om jag skulle behöva kräkas. Jag gick ivart fall och la mig och somnade. Vaknade halv åtta symtomfri. Phu!

Resten av kvällen tillbringades i soffan med Let´s Dance finalen. Vilken final sen! Värdiga finalister båda två!



God nattkramen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0