ledig dag

Härligt med sovmorgon och "ingamåstenattgörajustidagdag" framför sig.
Serverade barnen frukost och sen gottade jag ner mig i solstolen med en Nora Roberts roman.
 
 
Men underbart är kort sägs det och snart försvann solen och det var dax att fixa lunchen till småttingarna. Stekt blodpudding fick det bli idag.
 
Sen har jag fortsatt att läsa min bok och barnen har fått vara ifred med sina datorer eller spel, fast Emma har också velat vara ute lite. Pontus är halvhängig och klagar på ont i halsen och magen.
Lugn och skön och vilsam dag med andra ord.
 
Efter middagen så tog jag mig an mina rosor i trädgården, lusen har invarderat dem! Men nu har jag sprutat massa såpvatten på dom och hoppas att de glider av och dör. Lusen alltså, inte rosorna.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0