inte är det lätt inte...

Det är svårt att passa in och det är svårt att leva!? Hur menar jag nu? Kanske dax för en djupdykning igen då..!?
 
Men ärligt, hur många av er funderar ofta över hur fel ni är? Med fel så menar jag de krav vi väljer att skapa och tycka att så borde det vara....Men hallå! Varför tycker vi att det ska vara si eller så?
 
Våga njuta av livet och bara våga vara, säger yoga och mindfullexperten!
Bara gör dessa enkla övningar så visar du magrutor på stranden i sommar!
Ät dessa underbara färgglada frukter och bär så boostar du och ler resten av året!
Ät si eller ät så, så minskar du garanterat 4 eller 10 kilo....!
Sluta röka så ser du genast tio år yngre ut!
Använd brun utan sol så slipper du hudcancer!
Skippa transfetterna och kolhydraterna så...
Akta dig för för alkohol och sena nätter..
 
Ja men ni fattar!? Med kunskap och utbildning och det snabba utflödet av information är det inte konstigt att vi mår dåligt och känner oss fel!?
Varför står jag i spegeln och säger att jag är tjock? Är det för att jag vet att det är farligt och onödigt för kroppen att bära dessa överkilon med fett, eller är det därför att jag hela tiden bombarderas med ideal?
 
Hursom i mitt fall så vet jag väldigt mycket...men hur lätt är det att uppfylla och fullfölja MINA krav och hälsomål då utbudet styrs av snabba pengar!?
Jag tänker att jag ska äta rätt, men inser ganska snart att det jag tror är så nyttigt är totalt fel!? Ta lax som exempel.
Kan inte alla detaljer men det är totalt fel med ett visst omega fett medans det andra är nyttigt och bra. Men vilket är bra och vilket är dåligt?
Likadant med äggen...
 
Men om man ändå försöker så blir det ju inte jättemycket fel och ett ganska rätt resultat i slutänden.
 
Vad jag försöker säga är att hur jag än gör så gör jag fel!! Det är inte lätt att leva!
 
Tänk om man var superfit, supernyttig, supervacker, superduktig perfekt mamma och anställd? Vad hade livet då för bekymmer?
 
Snälla rara ni som dömer utan att tänka varför...? Gör inte det mer! För det är fan inte lätt att leva!"
 
Hur som har jag arbetat idag, lite övertid och planering krävdes för att få det att fungera, men det löste jag ändå ganska enkelt.
 
Småkidsen och maken har sprungit några vändor på ICA för att värma sig och kissa samtidigt som de har sett småstjärnorna och Darin på torget.
Dagens väder är nämligen helt otroligt fel för att vara slutet av juni månad. Vad sägs om regn och stormvindar och endast 12 grader ute? Är det normalt väder? Jag liiider med första periodens semesterfirare jag.. 
 
Affärerna gör det inte lättare för oss konsumenter heller med deras exponeringar av chips och godis och halvfabrikat.
Men ärligt? Hur många av er har tänkt på att vanlig köttbuljong innehåller natriumglutamat och jäst och socker?
 
Jag blir galen snart av att inte känna mig bra och duglig och passa in...Framför allt blir jag galen på mig själv som ständigt misslyckas med mina mål...
 
Nog om detta! Jag berättar mera i morgon om efterjobbetupplevelser och festivalbesök med Langos och förfrusna fingrar...
 
Kramisar.
 

Kommentarer
Postat av: johanna

<3

2012-07-01 @ 14:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0