varenda minut är nyttjad

Det är mycket på jobbet och man jobbar på och sliter för att hinna med, många är sjuka och man kämpar för att hitta ersättare.
Även om det är roligt med att serva alla julstressade kunder och alla extrauppgifter som extra rastscheman och så...så blir det lätt för mycket någon stund.
I fredags var det lite så på jobbet men det löste sig det mesta innan jag gick hem.
 
Väl hemma så hjälpte jag Jörgen att städa klart och sen dressa om och fräscha till mig lite, innan våra goa vänner anlände för en glöggmyskväll.
Blev en riktigt trevlig och lång kväll så vi sov riktigt länge idag.
 
Efter våran "frunch" fick barnen kompisgäster som också stannar här över natten. Alla barnen har också fått klä granen. 
Själv har jag tillbringat hela min dag i köket med att baka bullar och olika kaksorter, Lisa fixade att koka knäck.
Vilken tid det sen tar med att stöka undan och diska plåtar och så...
 
 
Känner mig dock rik nu då frysen är fylld med saffransbullar, mazariner, dajmkakor, dammsugare, dumlekakor och godisar.
 
Jörgen byggde ihop ett IKEA klappbord som vi har investerat i...
 
   
 
I morgon ska jag jobba igen och försöka handla det i matväg som fattas, sen tar jag julledigt.
 
  Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0