Vedstart

Vi, (lilla familjen) har tillbringat hela dagen i Åbyn hos pappa.
Broder och Jörgen har fällt träd och jag och Emma har dragit ihop riset bl.a.
Tänkte på en sak när vi var där ute och höll på, att jag har ju för snälla barn.
Emma hjälpte mig en stund eller lekte massvis med tid alldeles själv i en snödriva och bakade snö och sandkakor.
Pontus cyklade mest runt, men hjälpte också till med riset. Ibland lekte han och Emma tillsammans. Men de var aldrig gnälliga.

Till sen lunch åt vi köttfärsbiffar som jag tillagade och serverade med makaroner.

Pappa orkar mindre och mindre på grund av nervsmärtorna i midjetrakten och har svårt för att böja ihop sig, men att få vara ute och se på och att det händer någonting, glädjer honom, det märker man.
På onsdag ska jag nog följa med honom ner till Umeå med Sambulansen, trots att Johanna och Erik har kommit upp, för på onsdag får pappa svar på den senaste röntgen bl.a.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0