Det där livet...

Jag är ju en människa som funderar väldigt mycket och mycket av funderandet handlar om livet och om varför vårat liv ser ut som det gör?

Hur vi fungerar i grupp. Varför vi handlar och beter oss så olika? Varför en del "hamnar utanför ramarna"?
Varför det är fel om en annan gör en viss sak, men rätt ifall man själv gör det?

Vi är liksom tvingade att följa vissa regler och normer för att passa in och fungera i samhället/på arbetet/ i hemmet/i livet.

Inte är det lätt att passa in heller! Man ska vara snäll, rar, vänlig, hjälpsam, artig, social, arbetssam och dessutom duktig! Men inte nog med det..man ska våga visa vad man kan också, så att man syns och blir belönad med beröm. Här är en del människor beredda att fjäska för att synas.

Det är inte bara som t.ex anställd man ska bli godkänd, utan som fru, mamma, tjej och kompis också!?

Är det så konstigt att man vill fly från vardag och verklighet ibland och bara vara!?

När jag flyr verkligheten och bara vill vara, så gör jag det med ogräsrensning och trädgårdsarbete eller så försvinner jag i en god bok.

 

Kramen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0