Höst.

Oj vad jag funderade på vad jag skulle ha för rubrik idag!? Om det skulle stå Jojo eller Upp och ner eller Deppigt eller bara Tisdag som jag ofta brukar använda.
Men jag valde Höst.



Har varit ute en stund, nu efter maten, och lagt ut några stenar och dragit bort ogräs från gruset. Undrar hur länge till vi trädgårdsentuaster kan hålla på denna höst?

Angående funderingen på att använda Jojo som rubrik, så är det vad jag sysslar med angående min vikt just nu. Som en jojo gungar vikten upp och ner allteftersom jag äter nyttigt ett tag och sen onyttigt...
Jag anmälde mig till GI-viktklubb för ett tag sedan, men lyckades inte få till det, tyckte deras sida bara krånglade till allt!?
Det är så klart att jag mår skit över hur jag låter min kropp förfalla och att jag inte orkar röra på mig.

Sen har jag en väldigt privat sak som jag grubblar rätt mycket över, ångesten sitter och lurar i halsen och magen...

Har också haft en period då jag har sovit mycket dåligt.
Ta häromnatten som exempel; Somnade ganska direkt efter jag lagt mig där vid 22.00 och vaknar vid 01.03 första gången och bara måste upp på toaletten. Kryper isäng och somnar om direkt för att vakna vid 02.13! Sen var det kört, jag bara snurrade runt och tittade på klockan minst en gång i halvtimmen.
När min kropp får för lite sömn går den in i något slags sparläge, musklerna i benen främst, blir som trötta och småbortdomnade och orkeslösa.

Så det är ju så viktigt för mig att komma igång med nyttigt matätande och vardagspromenader för att få lite mer ork med livet...!?



Kram.

Kommentarer
Postat av: veronica-ifokus

Jobbigt! Jag har samma problem med vikten, hade kommit igång med träningen sen blev det flytten och sedan sjuk!! Men det blir att ta tag i snart när man känner sig friskförklarad. Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig för dig, ring om du vill surra ! Kram!!!

2011-09-20 @ 20:44:10
URL: http://veronica-ifokus.blogspot.com/
Postat av: Annica

Tack!

2011-09-20 @ 21:32:03
Postat av: Sister Moonshine

Hade tänkt svara på ditt mail, men du angav inte din mailadress!



Kram



/Åsa

2011-09-21 @ 11:29:26
URL: http://sistermoonshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0