taste of Asia...

Idag har jag inte gjort så många knop, men ska försöka ta igen det i kväll istället!

Men jag har varit en sväng till Byske för att hämta mera gummiband till Pontus på Folktandvården. Borde egentligen fått två påsar från början.
När vi var hos tandläkaren så talade han om att vi skulle byta gummiband på morgonen efter lunch och middag samt ett nytt innan natten också. Med andra ord så går det åt minst fyra gummiband per dag gånger sju dagar, det blir tjugoåtta gummiband i veckan, minst! För ett och annat gummiband tappas ut i tvättfatet och några går sönder. Det är hundra gummiband i en påse och han skulle på återbesök efter fyra veckor. Den matten går inte ihop för mig...!?
Det jag inte visste då jag var hos tandläkaren var antalet i påsen, men jag påpekade att det inte såg ut att räcka i fyra veckor, men fick svaret att det brukade det göra. Nåja nu har vi en påse till i vart fall.

 

När jag var i Byske passade jag på att handla där på deras ICA Supermarket. Känns alltid som fel att handla på någon annan butik än där man jobbar...

Till middag gjorde jag en kycklinggryta med bl.a. kokosmjölk och curry i. Alla åt med god aptit.

Nu ska jag strax vispa ihop sockerkakssmet och skura upp toaletten, kanske det blir lite annat också...

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0